www.metroert.hu

  • Hírek
  • Rólunk
  • Sajtó
  • Sajtófigyelő
  • Külföldi metró oldalak
  • Fotó galéria
  • Fórum
  • Kapcsolat
Címlap

A Metróért Egyesület közleménye a Pillangó utcai baleset vádemelése ügyében.

sze, 01/22/2020 - 09:17 |  birobandi

A Metróért Egyesület Közleménye

A Metróért Egyesület megdöbbenve értesült, hogy az 2016 december 5-én bekövetkezett metróbaleset ügyében két, a végrehajtó szolgálatban dolgozó munkavállaló ellen emelt vádat az Ügyészség. Az eseményt a Közlekedés Biztonsági Szervezet vizsgálata, annak megállapításai megítélésünk szerint szakmailag helytállóak, még ha minden felmerült körülményből nem is vont le következtetéseket.

Az adott metróvonalon a világon ma a legkorszerűbbnek tartott CBTC folyamatos vonatbefolyásoló berendezés üzemel, melyet a motorkocsivezető nem kapcsolt ki, -ellenörzőtt kézi vezetést alkalmazott (ATPM), a vonat 57 Km/h sebességről 350m fékút után még kb. 18-20 km/ sebességgel ütközött az előtte forgalmi okból álló szerelvénynek. Ez a fékút több mint háromszorosa az adott sebességhez tartozó normál fékútnak. Az Alstom A5M2 típusú szerelvény elpörgés és csúszásvédelemmel rendelkező jármű, melynek hatásosságában bíznia kellett a járművezetőnek. A járművezetői képzés része, hogy a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés megbízhatóságát "belesulykolják" a hallgatók tudatába. Ezek a tények önmagukban megkérdőjelezik a járművezető ellen emelt vádak megalapozottságát.

2016 December 2-án a délelőtti órákban le kellett a forgalmat állítani a vonal felszíni szakaszán, mert a balesethez kísértetiesen hasonló időjárási körülmények között a szerelvények csökkentett (15-20 km/h) sebességről is kicsúsztak a Pillangó utcai állomásról. A baleset időpontjáig eltelt három nap alatt milyen vezetői intézkedések történtek? A forgalom közvetlen irányítását végző megvádolt munkatárs milyen utasítást kapott?

A CBTC berendezés telepítésekor is ismert volt a felszíni pályaszakasz sajátossága, miért nem ennek megfelelő szoftver alkalmazásával működött a berendezés?

Az Alstom szerelvények forgalomba állítása első perceitől ismert volt, hogy annak csúszásvédelme gyenge hatékonyságú. Mit tett az üzemeltető és mit tett a gyártó a probléma megoldása érdekében?

A Metróért Egyesület véleménye szerint a valódi felelősség megállapítása helyett az Ügyészség két bűnbakkal akarja elvitetni a tömegszerencsétlenség következményét.

Metróért Egyesület

2020. 01.22

(Fotó: Origó)

Tags: Hírek
Copyright © 2011 www.metroert.hu. All Rights Reserved.