www.metroert.hu

  • Hírek
  • Rólunk
  • Sajtó
  • Sajtófigyelő
  • Külföldi metró oldalak
  • Fotó galéria
  • Fórum
  • Kapcsolat
Címlap

Hírek

Cimlap

k, 03/06/2012 - 17:38 |  Anonymous

 



 

 

Tags: Hírek

Akadálymentes a 3-as vonal?

sze, 12/06/2023 - 16:34 |  Anonymous

Több mint fél év telt el a 3-as vonal középső szakaszának felújítása óta. Az északi és a déli szakaszok felújítása korábban már megtörtént.
A munkálatok egyik fontos eleme a vonal akadálymentességének megvalósítása volt. Az előkészítés időszakában módosításra kerültek a tervek, mert az eredeti elképzelés, csak 12 állomás akadálymentesítését tartalmazta.
A vonal felújítására többlet anyagi forrásokat kellett igénybe venni a kívánt cél elérésének érdekében. Az ünnepi átadásra a mozgáskorlátozottak képviselőit is meghívták.
Az elmúlt több, mint fél évben talán egyetlen nap sem volt, amikor a teljes vonal, minden állomása, a teljes üzemidőben akadálymentesen igénybe vehető lett volna.
Új berendezések átadása után elfogadható, hogy jelentkeznek apróbb hibák, beállítási problémák, de ennyi idő elteltével már ezeknek a szerkezeteknek a rászoruló utasokat kellene szolgálniuk.
Nem feladatunk eldönteni, hogy a gyártó Cnim nem megfelelő minőségű lifteket szállított, vagy a BKV képtelen ezeket rendben karbantartani., üzemeltetni, de véleményünk szerint, ez így elfogadhatatlan.
Nehéz elképzelni, milyen lehet, amikor egy mozgáskorlátozott ember A pontból el akar B pontba jutni és „orosz rulettet” játszhat, hogy működni fognak a liftek, vagy sem.
Változást várunk!

Tags: Hírek

Az Egyesület közleménye a 3-as metró felújításával kapcsolatban.

szo, 09/23/2023 - 09:41 |  Anonymous

                                  Metróért Egyesület közleménye

   A 3-as metró felújításának előkészítésekor egyesületünk javasolta a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés -ismertebb nevén Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) teljes cseréjét. Javaslatunkat számos szakmai érvvel támasztottok alá. A javaslatunkat a döntéshozók elutasították pénzügyi okokra hivatkozva. A teljes felújítás 230 milliárd forintba került, ennek kevesebb mint 10 %-a lett volna a berendezés cseréje. A XXI. században világszerte szakmai közmegegyezés alakult ki, a korszerű digitális rádiókommunikáción alapuló rendszer tekintetében. -Ilyen rendszer működik a 2-es és 4-es vonalunkon is.
A 3-as vonalon működő AVR. a 80-as években került beszerzésre Franciaországból, már akkor sem a komplett rendszer került megvásárlásra, különböző okok miatt. A felújítás során a fedélzeti számítógépeket gyakorlatban átrakták a régi -elektronikát a csak nyomokban tartalmazó szerelvényekből, a jelenlegi japán hajtásláncot alkalmazó és elektronikus vezérlésű szerelvényekbe. A berendezés statikus elemeit részben „leporolták”, részben a felújítás alatt felszedett programszőnyeg egy részét újragyártották.
Az eredmény siralmas lett. A felújítás befejezése óta problémák sokasága jelentkezett.    ( Indokolatlan megállások, vészfék működések, állomásból való „kicsúszások”) Az üzemeltető különböző módon próbálta megoldani a hibákat. Egyelőre sikertelenűl.
A berendezés alapüzemmódja a PA üzemmód. Ez magyarul az automatikus vezetést jelenti, -ilyenkor a járművezető egy úgynevezett startgomb megnyomásával indítja a járművet, ilyenkor az ajtók működését, utastájékoztatást kezeli, és természetesen figyelnie kell számtalan dologra. Van egy alacsonyabb szintű üzemmód, az ellenőrzött kézi vezetés. (CMC) Ebben az üzemmódban a járművezető vezeti a szerelvényt, a berendezés ellenőrzése mellett. A jármű biztonságos felügyelete ebben az üzemmódban is adott. Ugyanakkor a járművezető terhelése nagyságrenddel nagyobb. Jelenleg ebben az üzemmódban tudják csak a közlekedést fenntartani.
-Megjegyezni kívánjuk, hogy a két személyes (motorkocsivezető-segédvezető) megszüntetésének a feltétele volt a teljes automatikus üzemmód, a CMC, mint kiegészítő lehetőség volt adott. (Vezetés gyakorlása, ideiglenes sebességkorlátozás, bizonyos járműmeghibásodások, stb) Röviden fogalmazva jelenleg a kivételes lehetőség lett az üzemszerű.
Természetesen egyesületünk nagyra értékeli a vonal felújításának eredményeit,ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy egy szakmaitlan döntésnek, most olyan következménye van, amely nehezen elfogadható, illetve nem látjuk milyen hosszútávú megoldást lát az üzemeltető.

Metróért Egyesület                                                        2023. 09. 23.

 

 

Tags: Hírek

Befejeződött az M3-as metró teljes rekonstrukciója

h, 05/22/2023 - 17:51 |  Anonymous

Lezárult egy korszak.

 

Tags: Hírek

Újra teljes vonalon közlekedik az M3-as metró.

sze, 03/22/2023 - 16:05 |  Anonymous

VIDEÓ

Tags: Hírek

A közlekedés biztonságát növelő javaslatok a BKK részére.

cs, 03/09/2023 - 14:54 |  Anonymous

Az anyag itt olvasható.

Tags: Hírek

Megnéztük az újonnan átadott állomásokat

cs, 01/26/2023 - 06:52 |  Anonymous

VIDEÓ
(
Fotó: Nagy Iván)

Tags: Hírek

Átütemezték a M3 rekonstrukció átadási menetrendjét.

h, 12/19/2022 - 13:18 |  Anonymous

– 2023 januárjában megnyílnának az utasok előtt a Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomások, így Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró szállítaná az utasokat. Az autóbuszos pótlás Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között lenne.

– 2023 márciusában átadnánk az utasforgalomnak a Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat, valamint a Dózsa György utat már akadálymentes elérhetőséggel. Így az M3-as metró már a teljes vonalon közlekedne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás teljesen megszűnne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomáspótló járatokkal lenne megközelíthető.

– 2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és Lehel tér is (ahol a korszerűsítés csak 2022 májusában kezdődött), így befejeződne az M3 metróvonal rekonstrukciója.

A felújításról és a munkálatok menetéről folyamatosan tájékoztatást adunk, a forgalmi változásokról, forgalomszervezésről, metrópótlásról a BKK kapcsolódó oldalán lehet tájékozódni.

(Fotó: Biró Endre)

Tags: Hírek

A főváros utólag átírta az M3-as metró ütemtervét, hogy ne látszódjon, negyedévet csúszik az átadás

p, 09/23/2022 - 17:39 |  Anonymous

VG cikke
(
Fotó: Bíró Endre)

Tags: Hírek

Ütemterv szerint halad a 3-as metró átadása (BKV közlemény)

cs, 09/22/2022 - 05:46 |  birobandi

Az M3 felújításáról számos olyan információ
 jelent meg a napokban, amelyek félreértésre
 adhatnak okot, pedig az alaposan dokumentál
 beruházással kapcsolatban minden ütemterv
 szerint halad. Így néhány félrevezető címmel
 ellentétben - reményeink szerint – néhány
 állomást még a tervezettnél hamarabb is sikerül
 átadni az utasoknak.

A BKV eddig is következetesen azt kommunikálta
, hogy jövő év tavaszán adható át az utasforgalomnak
 az M3 teljes szakasza – az első negyedéves befejezést
 követő hatósági ellenőrzések után. A helyzet semmit
 nem változott, a második negyedév és a tavaszi
 időmegjelölés nem ellentétes fogalmak, ezért a
csúszásra utaló címek félrevezetők és nem fedik
 a valóságot. A kivitelezési munkák ütemterv szerint
 haladnak és - reményeink szerint - még a tervezettnél
 hamarabb is sikerül átadni néhány állomást az
 utazóközönségnek.

Jelenleg is tárgyalásokat folytatunk a kivitelezőkkel egy
 olyan ütemezésről, amiről azt gondoljuk, hogy az
utasok és a városban közlekedők érdekeit szolgálja.
 Az M3 metró teljes vonalán a felújítási munkálatok
 befejeződnek 2023 márciusában. Az állomások
 utasforgalomnak történő átadását a következők
 szerint tervezzük:

2023 januárjában megnyílnának az utasok előtt a
 Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomások, így
 Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró
 szállítaná az utasokat. Az autóbuszos pótlás
Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között lenne.

2023 márciusában átadnánk az utasforgalomnak a
 Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat,
 valamint a Dózsa György utat már akadálymentes
 elérhetőséggel. Így az M3 metró már teljes vonalon
 közlekedne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon
 megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás teljesen
 megszűnne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomáspótló
 járatokkal lenne megközelíthető.

2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt
 a Nagyvárad tér és Lehel tér is - ahol a korszerűsítés
 csak 2022 májusában kezdődött - így befejeződne
 az M3 metróvonal rekonstrukciója.

A lassan öt éve tartó beruházás sok türelmet, együttműködést
 kívánt és kíván még néhány hónapig a lakosság és az
érintettek részéről. Igyekszünk minden aktuális és fontos
 információt megosztani a rekonstrukcióról, láthatóvá tenni
 - cikkek, fotók, videók formájában - mi és miért történik
 a föld alatti kivitelezés során, de beszámoltunk a projekt
 nehézségeiről és a megoldásokról is.

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukcióját érintő
 minden lényeges információt megosztunk a projekt
 hivatalos honlapján.

Köszönjük utasaink eddigi türelmét és megértését!

(Forrás: BKV) (Kép: Bíró Endre)

 

 

Tags: Hírek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • következő ›
  • utolsó »
Copyright © 2011 www.metroert.hu. All Rights Reserved.